CV

Facts

Height: 165cm (5’5”)

Eye Colour: Light blue/green

Hair colour: Blond(e)-Dark

Voice: Alto

Languages: Swedish (mother tongue), English (fluent), Russian (conversational and fluent from script), French (fluent from script) 

Born: 1984

2016 Linköpings KulturSTIPENDIAT
Film

2020 Elf Queen Dir: Arantza Hurtado / Sprouting Pictures

2019 Farewell Dir: Jacob Mohlin / Flat Tire Film

Motion/Performance Capture

2019-2020 TBA Dir: Josef Fares / Hazelight Studios

Stage (selection)

2020 Farbror Skrot Dir: Niclas Angerborn / Teater Leo

2019 Drottningen med Hästöron Dir: Maria Winton / Teater Laikos

2019 Vem ska trösta Knyttet? Dir: Ika Nord / Teater Pelikanen

2018 The Ordinary Princess Dir: Maria Winton & Per Enequist / Teater Eken

2016-17 Vad var det jag glömde? Dir: My Areskoug / Teater Fenix

Skills

Languages: Swedish, English, Russian, French

Music: Violin, Singing (alto), guitar, piano

Sports: Martial Arts, Downhill skiing, hiking, running, dancing, Stunt & Stage Combat: Unarmed fighting, Broadsword, Rapier, Sword & shield, Rapier & Dagger, Quarterstaff, TMA, Smallsword, Knife, lighter body burns. 

Vehicle Licences: Car – manual & automatic  (in May 2020 Motorcycle)

Other Skills: Fire Poi, Motion/Performance Capture, Sound Engineer, Tour guide, Workshop leader, movement tutor, Mother. 

Education & Workshops

Acting & Collaborative Theatre – Valla Folkhögskola

Various acting for film workshopsCinemantrix (Teacher: Bob Dolman) and Film Attic

Various physical acting workshops (Butoh, Creative Body…) in Sweden & Germany

Stagecombat training within Nordic Stage Fight Society 2009-2019. Diplomas in Unarmed fighting, broadsword, rapier, sword & shield, rapier & dagger, quarterstaff, theatrical martial arts, smallsword, knife. 

Stunt training within Swedish Stunt Agency

[Alexandra Ekelöf] spelar verkligen med överväldigande charm och fin närvaro.
Sara Segraeus, Folkbladet 2016 (Vad var det jag glömde? – Teater Fenix)
Alexandra Ekelöf i rollen är desto mera närvarande, där hon kastar sig mellan ätstörningar och kärlekssorg, mellan dödslängtan och livslust, mellan självdestruktivitet och sorgsna sånger till gitarr. Hon är ensam värd hela entrépoängen, ett fynd för talangscouter och rollbesättare. Nils Schwartz, Expressen 2007 (Psykbryt.nu – Teater Absoluta)